українська мова

Дидактичний матеріал з української мови для 4 класу
1.Запиши слова без помилок.
Св'ятковий, мерихтить, голубя, тиждневий, молодьба, київа, церимонія, нище,
юнатство, граєцця, шіснадцять, гіляччя, обїжжати.

2.Введи слова у словосполучення, розрізняючи їх за значенням.
Аркуш-лист; вникати-уникати; людський-людяний-людний.

3.Склади і запиши по два речення з кожним словом,щоб воно вживалося у прямому та переносному значенні.
Крижаний. Килим.

4.Замініть фразеологізми дієсловами-синонімами.
Вилетіло з голови; клювати носом; накивати п’ятами; кусати лікті; намилити чуба; водити за носа.

5.До кожного підмета добери присудок. Пошир утворені речення однорідними членами.
Вітер. Листя. Дерева. Земля.

6.Склади текст-міркування «Чому я люблю рідне місто»

***
1.Утвори нові слова, поділи їх на склади. З кожним словом склади речення.
а) префікс від слова «проніс»,
корінь від слова «лісник»,
суфікс від слова «дубок».
б) префікс від слова «роз'їзд»,
корінь від слова «мова»,
закінчення від слова «липа».
в) префікс від слова «перенести»,
корінь від слова «казка».
2. Спиши, вставляючи пропущені орфограми. В останньому реченні підкресли граматичну основу.
Ш.рокі  бе.краї простори. Ле.ке, м.яке повітря, напоєне сонячними променями. Воно ніби хв..люється, перел.вається ясною блакит.ю. Аромат ст..пових трав освіжає увесь простір.
3.Спиши. Встав пропущені слова з правого стовпчика. Запиши відгадку, визнач в цьому слові кількість букв та звуків.
Узимку в …, як сніг.
А влітку в … гуляє.
Вловить його ніхто не зміг,
Бо … ноги має,
Вуха …, зір. сірому
довгі
білому
прудкі
косий
4.Заміни вислови синонімом-дієсловом.
Взяти себе в руки – …,
вилетіло з голови - …,
не вірити своїм очам - …,
водити за носа - …,
клює носом - … .
5.Написати твір-мініатюру на тему «Зимова казка» за поданим початком (6-8речень)
Жила-була в лісі ялинка …

***
Текст. Речення 

4 клас /варіант 1/

1. Запиши слова, вставивши пропущені букви:

Щоде.ик, мат...мат..ка, л..мон, вул...ця, в...лосипед, апльсин, кор.. дор, д...тинство, м...тро, м.. .даль, ч...решня, гіл...я.

2.Побудуй з поданих простих речень складні, використавши потрібні сполучники
Зашелестіло під ногами опале листя. Прийшла красуня - осінь. Ще стоять теплі погожі дні, Вранці бувають приморозки.

3.Спиши речення, добираючи до однорідних членів залежні слова:
Діти милувались берізкою, ялинкою,
Пізня осінь нагадує про себе дозами, приморозками, туманами.

4. Встанови зв'язок слів у реченні:
У повітрі повільно пропливало срібне павутиння.

5. Склади і запиши твір за поданим зачином. Добери заголовок.
Листок востаннє покружляв у повітрі і впав у калюжу. Бачу - на ньому мурашка сидить. Завмерла бідолаха з переляку від такого польоту

4 клас /варіант 2/
1 .Серед поданих слів знайди і запиши в один стовпчик слова, в яких більше звуків, ніж букв, а в другий - слова, в яких звуків менше, ніж букв. 
Україна, джерело, південь, квіточка, маяк, нянька, любисток, свято, задзвеніть, розв'язався, появилася, пісня українська, співаєш, сьогодні.

2.3аміни словосполучення одним словом: 
пекти раків-
зарубати на носі-
взяти ноги на плечі- 
3.Перебудуй розповідне речення у спонукальне. 
Люди бережуть і не засмічують водойми.

4.Із поданих слів побудуй речення і встанови зв'язок слів у цьому реченні. 

земля, килимом, Восени, барвистим вкривається, 
5.Скласти твір «Моє село (місто)» 
6.Усний тур.
Мої батьки працюють,.
А я мрію стати... Чому?

***
4 клас /варіант 3/ 
1. Запишіть приклади слів до поданих звукових моделей: 
[-о - о = о], [- о – о =: о], [- о = о = о].
Побудуйте з ними речення.

2. Побудуйте текст за опорною групою лексики та зачином. 
- Поле, жито, картопля, буряки;
- Виспівує, видніється, достигає, зеленіють;
- Добірне, зеленочубі, жовтокоса, чудова.

Зачин. Світає. Сколихнулись хліба. Поле заграло хвилями. 
3. Запишіть слова, у яких буде корінь -риб- 
4. Запишіть 6 (шість) слів, у яких після букви "ер" перед йотованими ставиться апостроф, а потім 6 (шість) слів, у яких після букви "ер" перед йотованими не ставиться апостроф. По два слова з кожного ряду введіть у речення.

5. Завдання для усної форми конкурсу: 

Складіть усний портрет Вашої мами. 
***
1.Скласти речення, побудувати зв'язний текст. Записати дібравши заголовок. 
бджілка, ось, і, сну, прокинулась, зимового, від;
весна,настала;
чашечку ,вона,і,напоїла,відкрила,свою,соком,їх;
з,сонце,полів,сніги,зігнало;
вони,з,вилетіли,вулика,до,і,полетіли,фіалочки;
з'явились,у,свіжі,пожовклі,зелені,траві,стеблини; подруг,розбудила;
лапками,очиці,прочистила,волохатими.

2.Дібрати ознаки до назв предметів. 
Береза-
Поле-
Вітер-
Небо- 
3.Доповніть прислів'я необхідними антонімами. 
Порожня бочка гурчить,а повна… .
З великої хмари…. дощ буває.
Як є початок,то й….буде.
Геть пішло з країни горе,розлилося…..морем. 
4.3аписати слова, вставивши пропущені букви. Дібрати до них перевірні слова. 
К…слиця-
Боро…ба-
Гр…чаний-
В…рховина- 
5.Написати твір-мініатюру (4-5речень) на тему "Незвичайна осінь" 


Комментариев нет:

Отправить комментарий